Jste zde

Stmelovací pobyt Lipka (Rychta)

Náš třídenní pobyt, který se uskutečnil v termínu 16.10. - 18. 10. 2017 v Rychtě v Krásensku, začal kolem půl osmé ráno, kdy jsme měli sraz na zastávce v Boskovicích. Někteří se k nám přidali až v Blansku a zbytek už čekal na místě. Cesta nebyla tak hrozná. I přesto, že všichni krom mě a Natky byli unavení a cesta autobusem je uspávala, snažila jsem se brát to pozitivně. Vlastně ani nevím, kde se ve mně vzalo tolik energie. Do Krásenska, což bylo místo pobytu, jsme dorazili po deváté hodině. Hned po příjezdu nám jeden z pracovníků začal ukazovat, co kde je. Měli jsme asi půl hodiny na vybalení a pak nás hned čekala první aktivita. Tou byla hra, kdy jsme si měli udělat na papír náš facebookový účet a následně plnit zadané úkoly. Hlavním smyslem asi mělo být sblížení se se spolužáky, ale znám spoustu lepších aktivit na tento způsob. Následoval oběd a chvíle volného času. Pak jsme šli ven. Rozdělili jsme se na dvě skupiny a dostali jsme batohy s vybavením pro chytání a pozorování drobných živočichů, hmyzu a podobně. Pak jsme je společně pojmenovali. Když jsme se vyměnili, chytali jsme opět drobné živočichy, tentokrát z rybníku, které jsme ke konci také pojmenovali. V budově jsme ještě hráli nějaké hry a plnily úkoly. Zbytek dne jsme měli volný program. Pár z nás si šlo po večeři kopat a večer jsme se dívali na horror. Pak už jsme byli všichni ve svých pokojích.

Druhý den jsme šli hned po snídani na půldenní výšlap, během něhož jsme měli možnost lézt do jeskyně, která vedla několik metrů pod zem, nebo naopak vylézt na skálu, z které byl krásný výhled. Zpět jsme se vrátili kolem půl čtvrté odpoledne a celkem jsme ušli asi dvacet kilometrů. Zbytek dne byl opět volný. Naobědvali jsme se, zase si kopali a po večeři jsme si pustili další horror. Když jsme se dodívali, většina z nás šla ještě k táboráku, kde někteří žáci a učitelé hráli na kytaru a zpívali.

Nastal den odjezdu, proto jsme se hned ráno sbalili a uklidili pokoje. Věci jsme si snesli do společenské místnosti. Po snídani jsme hráli hru jménem 'Fish Bank'. Šlo o to, získat během hry co nejvíce peněz buď prodejem lodí nebo lovem ryb. Podle mě to byla ztráta času. Pak jsme se naobědvali a vydali se na cestu domů.

Můj názor na tento pobyt není úplně jednoznačný. Myslím, že některé akce se úplně nehodily na scelení kolektivu. Na druhou stranu zde bylo spoustu volného času, kdy jsme se mohli poznat. Takže se mi tam líbilo, ale nemyslím, že program úplně odpovídal našemu věku a znovu bych tam asi nepotřebovala.